22 Mart 2011 Salı

Tüketici Şikayetleri - Yeşil Kundura

Sevgili arkadaşlar,

İnternette bir yığın tüketici şikayetleri siteleri var ama yazdıklarından sonuç alan oldu mu bilmiyorum. Ben bilinçli bir tüketici olarak direkt satıcı firmaya müracaat ettim ama tatmin edici bir sonuç alamadım. Aldığım cevap sonucu o kızgınlıkla ürünü alıp çöpe atacaktım ama bu o satışı yapan firmayı ödüllendirmek olacaktı.

Ben bu saatten sonra bu firmadan bir sonuç alacağımı zannetmiyorum. Ama en azından bundan sonra bu firmadan ve bu markadan alışveriş yapacak olan tanıdıklarımın bilgisi olsun istedim. Bu tip firma ve ürünlerle karşılaştığımız zaman birbirimizi haberdar edelim istedim. Birde muhatap marka uluslararası üne sahip bir marka. Topraksız tarımın uluslararası ortamda nasıl takip edildiğini bu blogla birlikte daha yakından tanıyan biri olarak, bu markanın kalitesinden bloglarımızı yurtdışından ziyaret eden arkadaşlarımızın da haberi olsun istedim.

13.12.2010 tarihinde Yeşil Kundura' nın Kozyatağı mağazasından ilkokula giden oğluma CAT (Caterpillar) marka bot aldım. Aslında okula başlarken yeni botta almıştım. Fakat henüz kendi ayakkabısını bağlamakta zorlandığı için kolay açılıp kapansın, hem de biraz daha kaliteli bir ayakkabısı olsun diye muadili botlar 60 TL iken indirimli fiyatı 100 TL olan CAT marka botları aldım.

















Markadan da o kadar emindim ki faturasını saklamaya bile gerek duymadım. Fakat bir ay bile olmadan aldığım botların burun kısımları eridi ve tabanı 1,5-2 cm kadar ayrıldı. İlk etapta ürünü firmaya iade etmek aklıma geldi ama faturasını bulamadım. Evde yedek botlarda olduğu için fazla üzerinde durmadım ve botun açılan taban kısımlarını evde kuvvetli yapıştırıcı ile yapıştırarak tamir etmeye çalıştım. Fakat daha sonra ürünün faturasını kitaplıktaki evrakların arasında buldum. Ürünü Şubat ayının ilk haftası, yani takriben 1,5 ay sonra firmaya geri götürdüm ve durumu kendilerine izah ettim. Ürünü aldılar ve fabrikalarına gönderdiler. Bir hafta sonra fabrikadan gelen inceleme raporunu görünce kızayım mı, güleyim mi? Karar veremedim. Takdiri sizlere bırakıyorum. İşte fatura ve gelen incelme raporu.


Bu ayakkabıyı kullanan bir ilkokul çocuğu ve mevsim kış. Okula araba ile bırakıp, araba ile alıyorum. Kullanım yeri okulun içi. Aldığınız dünyaca ünlü marka CAT-Caterpillar bot bir ayda darmadağın olmuş durumda. Firmanın yazdığı rapor ortada. Bu ayakkabının imajı dağ, dere, tepe kullan, yağmur geçirmez, kolay kolay aşınmaz taş gibi bir ayakkabı olarak bilirsiniz değil mi? İşte %60 daha fazla para ödeyerek aldığınız botların hali.


Bu fabrikada bakım yapılmış hali. Raporda öyle yazıyor. Ayakkabının tabanı açılıp, gri renkli kauçuklar eridiği gibi saya kısmında form diye bir şey kalmamış. Bunu çocuğun tepme mi, tepinme mi? Tam anlayamadığım hareketlerine bağlamışlar. Biz çocuğumuza ilk defa ayakkabı giydiriyoruz sanki. Meşhur marka CAT'ten önce, çocuğun okula başladığı ay olan Eylül' de aldığım bağcıklı botlarının resmini de ilave edeceğim. Kıyaslanabilsin diye. Altı aydır kullandığı botlarla yeni alınan botlar arasında çocuğun kullanımından kaynaklanan aşınma ve yıpranma daha net ortaya çıksın diye. Botların fabrikadan gelen bakımlı hali bu.






















Şimdi birde çocuğun altı aydır kullandığı ve bakımsız eski botlarının resmini ilave edeceğim. Takdir sizin.
Bu botlar CAT-Caterpillar marka botların neredeyse yarı fiyatına alınmış ve aynı çocuk tarafından 6 aydır kullanılıyor.




Bu botlarda görüldüğü gibi sadece boyasızlıktan kaynaklanan bir bakımsızlık var. Kauçuk kısımlar aşınmamış, saya kısmında bir önceki botlardaki gibi bir form bozukluğu ve ezilme olmamış. Şimdi ben %5o daha fazla para ödediğime mi kızayım, yoksa Yeşil Kundura gibi bir firmanın ismine ve CAT gibi ulular arası markaya güvendiğime mi kızayım.








Bu yazıyı yazmadan önce internetteki diğer tüketici şikayetleri web sitelerine de baktım. Acaba onlara mı yazsam diye düşündüm. Fakat özellikle şikayetvar sitesinde Yeşil Kundura ile aynı şikayetlerden mağdur insanları görünce bu durumu bir şekilde yaymam gerektiğini düşündüm.

http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/349/f/634/g/Yesil+Kundura
Bunlar da firma hakkında diğer şikayetler. Ben bundan sonra bu firmadan alışveriş yaparken iki defa düşünürüm. Size de dostane tavsiyem budur. Ben sanayi sektöründe yıllarca kalite güvence bölümlerinde yönetici olarak görev yaptım. Müşteri memnuniyeti ve memnuniyetsiliğinin firmalara maliyetini çok iyi bilirim. Şimdi Yeşil Kundura düşünsün. Hepinize sağlıklı ve şikayet etmeyeceğiniz günler dilerim.

Eğer bu konu Topraksız Tarım konusu arasında olmamış derseniz de yorumlarınızı bekliyorum. Başka bir platforma taşıyayım. Ama blog yazarlığının gücü kavramı üzerinde düşünmenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder